BirdWatching.pl: zdjęcie dnia i nowy sposób przeliczania rankingu zdjęć

Wprowadziliśmy dziś na naszym wortalu kilka zmian mających wpływ na nieco odmienny wygląd strony głównej:

- dodaliśmy zdjęcie dnia, w postaci dużego okna ukazujące najciekawsze i najpopularniejsze zdjęcie ostatniej doby,

- zmieniliśmy czasokres przeliczania najlepszych zdjęć w rankingu "Najwyżej oceniane" w części dotyczącej ostatnich dni, wprowadziliśmy przelicznik 7-dniowy, zamiast dotychczasowego 14-dniowego; zmiana ta ma zwiększyć dynamikę rankingu; jednocześnie ranking w części dotyczącej wszechczasów przeliczany jest bez zmian, tj. z całej historii oceniania zdjęć;

- przenieśliśmy komunikaty dotyczące wortalu do działu "Wiadomości",

- rozwinęliśmy widok działu "Wyprawy", z nadzieją na jego dalszą jego popularyzację wśród podróżników, których wśród Was nie brakuje.

Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany ułatwią i uprzyjemnią Wam korzystanie z wortalu BirdWatching.pl

Mateusz Matysiak
Karol Zandecki

Komentarze

AwatarHanna
Hanna Żelichowska

9.12.2009 11:41:56Podoba mi się pomysł na "zdjęcie dnia", najpopularniejsze zdjęcie ostatniej doby. Ubarwiło zdecydowanie stronę główną BW. No i na bieżąco promuje dobrą fotografię i jej autora. W ten sposób, więcej osób ma szansę zaistnieć na pierwszej stronie ..
Dodam, że jednak po otwarciu strony i zalogowaniu, klikam od razu na link "galeria", potem ewentualnie "wiadomości" (jak mam czas). Na stronę główna chyba rzadziej się wchodzi. No, ale strona główna jest wizytówką, jest ważna ...
Zmiana przelicznika na 7-dniowy w kategorii "Najwyżej oceniane" też jest dobra. Będzie szybsza rotacja zdjęć wiszących na wejściu do wortalu BW.
Myślałam, że nie ma kategorii "Najczęściej komentowane", ale jest - tylko zniknęła ze strony głównej.
Na efekty pozostałych zmian - poczekamy. W "Wyprawach" coś się będzie działo, jeśli będą chętni do publikowania swoich relacji ...
Pozdrawiam

AwatarHanna
Hanna Żelichowska

9.12.2009 11:46:48A wiecie co? myślę że przydałaby się linijka kalendarza: wschód/zachód słońca, faza księżyca, data (np.. 9 grudnia 2009, środa). Np. pod zdjęciem dnia, lub nad nim... Czasami do daty przywiązana jest jakaś ważna okoliczność, święto, np. międzynarodowy dzień ptaków, europejskie dnia liczenia ptaków, dzień walki z wiatrakami, dzień bez samochodu lub bez papierosa ... To byłoby bardzo fajne... Co o tym sądzicie? Czy to możliwe do zrobienia?

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

10.12.2009 14:02:39Dziękuję Haniu za Twoją opinię i nowe pomysły. Wezmę je pod uwagę przy wprowadzaniu następnych zmian i poprawek. Strona ciągle rozwija się, ewoluuje. Przybywa narzędzi ułatwiających jej obsługę. Pracujemy nad jej coraz lepszą funkcjonalnością. Wkrótce chcielibyśmy dodać szereg nowości: nowe funkcje, nowe działy, ulepszenia.

AwatarHanna
Hanna Żelichowska

21.12.2009 9:39:32Mateuszu, mam pewną uwagę - po krótkim okresie funkcjonowania nowego systemu.
"Zdjęcie dnia" to świetny pomysł, ale ... to musi "chodzić" konsekwentnie, tzn. zmieniać się codziennie. A tak nie jest ...
Myślałam, że tu działa automat, który sam wybiera zdjęcie z dnia ubiegłego, z najwyższą punktacją i np. do godz. 10 dnia następnego, umieszcza je na stronie startowej. Jednak - nie.
Niektóre zdjęcia wiszą po 2-3 dni ... Zdjęcia, które w międzyczasie uzyskały naprawdę wysoką punktację, nie mają szansy na prezentację, bo już mija ich czas.
Myślę, że idea "zdjęcia dnia" może żeby zachęcić do sympatycznej rywalizacji poprzez umieszczanie na BW jak najlepszych zdjęć, ale system nie działający przestaje taką funkcję spełniać. A nawet - lekko drażni... Może da się tu coś zrobić? Tylko - nie rezygnuj z tego :))

Awatardonjacek
Jacek Doniec

21.12.2009 10:24:53Ja też to zauważyłem,Haniu masz rację , ale staram się zrozumieć Adm.ponieważ automat też nie jest doskonały.Mogą być dni kiedy ,żadne zdjęcie nie dołączy,albo tylko dokumentacyjne z możliwością oceny i np.dostanie 1 lub 2 punkty.Może być ta sama ilość punktów dla kilku zdjęć itp.
Pomysł zdjęcia dnia bardzo popieram, ale wymaga dopracowania lub przymróżenia oka na ranking.Myślę,że trzeba zachować pewien dystans, i cierpliwie poczekać,a w żadnym razie nie rezygnować.Pozdrawiam

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

21.12.2009 14:33:58Dziękuję Wam za uwagi, ale "Zdjęcie dnia" nie jest zdjęciem najwyżej punktowanym w danym dniu. Ważniejsza jest jego popularność. Będę się zastanawiał jak ulepszyć ten pomysł. Absolutnie nie mam zamiaru zrezygnować z tego.

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

15.06.2010 17:03:15Nie spodziewajcie się proszę sztywnych reguł w kwestii wyboru zdjęcia dnia. Najważniejsza jest popularność zdjęcia, ilość odwiedzin itp., ale ostateczną decyzję podejmuję ja lub osoba administrująca przeze mnie wyznaczona. Możecie być spokojni, że zdjęciem dnia nie będzie fotografia słaba. Możecie również liczyć na skuteczną promocję zdjęć najlepszych, najciekawszych, nie zawsze banalnych oraz ich autorów takich zdjęć.

AwatarPatryko
Patryk

25.06.2010 1:42:30Czyli co z tym powyżej?

"15.06.2010 17:03:15
Nie spodziewajcie się proszę sztywnych reguł w kwestii wyboru zdjęcia dnia. Najważniejsza jest popularność zdjęcia, ilość odwiedzin itp., ale ostateczną decyzję podejmuję ja lub osoba administrująca przeze mnie wyznaczona. Możecie być spokojni, że zdjęciem dnia nie będzie fotografia słaba. Możecie również liczyć na skuteczną promocję zdjęć najlepszych, najciekawszych, nie zawsze banalnych oraz ich autorów takich zdjęć"

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

25.06.2010 1:48:48Liczę na ciekawe propozycje i pomysły. Na pewno wdrożymy najlepszą z opcji.

Awatardonjacek
Jacek Doniec

25.06.2010 9:20:17Mateuszu mam pewne obawy , jak czytam , że w przyszłości są przewidziane jakieś nagrody. Z doświadczenia wiem (inna branża) że jak się zaczynają nagrody , to w ludzi coś wstępuje, taka ludzka natura. Nie chciałbym , żeby społeczność BW to spotkało. Mało tego, im cenniejsze nagrody , tym gożej.

AwatarPatryko
Patryk

25.06.2010 12:54:15Proponował bym jak juz nagrody to tak by kożdy mógł predzej czy poźniej ją zdobyć, by nie było: o ty zawzze bedziesz lepszy bo masz lepszy sprzet czy lepsze miejsca..... Jak pisał Jacek "ludzka natura..." poponowal bym punkty czy gwiazdki czy medale czy cos tam takiego, żeby nikogo nie skzywdzić a wręcz pochwalic za prace i wysiłek nie kiedy.

AwatarPatryko
Patryk

25.06.2010 12:55:10A prędzej czy poźniej każdy może cos zdowbyc

AwatarPatryko
Patryk

25.06.2010 12:55:30zdobyć - przepraszam

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

25.06.2010 13:34:37Macie rację i przekonaliście mnie. Nie będzie nagród w rankingach zdjęciowych. To pozostanie wyłącznie w sferze mobilizującej zabawy. Nagrody pozostawimy na rzecz konkursów, które również planuję.

Awatardonjacek
Jacek Doniec

25.06.2010 18:43:21Oooo.... gorzej mi się nie udało :)

AwatarMichał Kucharski
Michał Kucharski

25.06.2010 19:10:57Jacek, nie pisz gorzej, pisz lepiej, wtedy się zazwyczaj udaje ;))

Słuszne uwagi o nagrodach, ciśnienie wzrasta i zawsze jest więcej niezadowolonych niż szczęśliwych. Ale konkursy bez nagród mogą wywoływać podobne reakcje, chociaż pewnie o mniejszym natężeniu.

Jeśli zdjęcie dnia ma być wolne od kontrowersji, trzeba wyznaczyć jasne, matematyczne zasady , np. liczba plusów w ciągu 24h. Ale jeżeli kontrowersji się nie boimy, to w jeszcze większym stopniu powinien być to autorytarny wybór admina, żeby deklaracja o promowaniu zdjęć "nie zawsze banalnych" była częściej stosowana w praktyce. Przydałoby się wtedy uzasadnienie wyboru, trzeba się liczyć z gorącymi dyskusjami, ale może o to właśnie chodzi? Ja w każdym razie byłbym za tym, żeby zdjęcie dnia szło czasem pod prąd przyzwyczajeń i oczekiwań. Będzie ciekawiej.

Awatardonjacek
Jacek Doniec

25.06.2010 22:41:18Michale wierz mi, bardzo się staram :)
Ten głos o autorytarnym wyborze, jest dosyć trafiony,i ma pewne odniesienie do moderacji , która już występuje i pomimo lekkich protestów ze strony "pokrzywdzonych" działa. Poza tym, zdjęciem dnia mogło by zostać, niedopunktowane zdjęcie jakiejś ciekawej obserwacji, lub reportażowe, które są raczej niżej punktowane.

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

25.06.2010 22:50:07Kontrowersji się nie boimy. W dzisiejszych czasach podważa się nawet sprawdzone algorytmy obliczeniowe:(

AwatarMichał Kucharski
Michał Kucharski

25.06.2010 23:22:31Jacek, wierzę, a zdarza się, że i wieżę, bo człowiek bywa omylny, a autokorekta – zawodna ;)
Mateusz, Kopernik też nie miał łatwo! ;)
To mniej więcej miałem na myśli: ciekawe obserwacje gatunków czy zachowań (tym bardziej, że pewnie nie wszyscy odwiedzający portal zdają sobie sprawę z ich wyjątkowości), zdjęcia reportażowe, zabawne, nieszablonowe, artystyczne albo te z jakiś powodów przeoczone przez plusujących. Chociaż trzeba uczciwie przyznać, że klasyczne atlasy też są bardzo ładne :)

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

26.06.2010 0:25:37Michał, jednego możesz być pewien, jeżeli chodzi o mnie i BW PL, kontrowersji nie może zabraknąć, bo zrobiłoby się paskudnie nudno;)

Awatarpanthomas
Tomasz Fliszkiewicz

28.11.2011 7:34:35Proponuję utworzenie zakładki "Zdjęcia dnia" w galerii, co umożliwi szybki wgląd do wszystkich w ten sposób wyróżnionych zdjęć w całej historii. Jak zostało powiedziane wyżej i jak pokazuje praktyka, rankingi zdjęć: "Najwyżej oceniane", "Najczęściej komentowane" i kategoria "Zdjęcie dnia" są przecież rozbieżne.

Awatarpanthomas
Tomasz Fliszkiewicz

28.11.2011 7:44:16Przegląd przedmiotowych zdjęć dnia, umożliwić może wybór zdjęcia w kolejnej proponowanych przeze mnie kategorii, tj. "Zdjęcie roku".

AwatarMatys
Mateusz Matysiak

28.11.2011 20:42:42Tomaszu, dziękuję za propozycje. Otóż utworzenie galerii zdjęć dnia jest już od ubiegłego roku wpisane do zadań dla wortalu i dodam tylko, że jako jedno z wielu. Mam nadzieję, że te zadania zostaną zrealizowane w nieodległym czasie.

Dodaj komentarz

Dostęp do tej części strony wymaga zalogowania.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się »